Wat wilden we daarvoor doen? | Wat hebben we daarvoor gedaan? | |
1 | De huidige recreatieve vormen van de maatvoorziening dagbesteding worden in 2021 ondergebracht in de algemene voorziening in de wijk en geïntegreerd met de huidige “activiteiten op maat” op de buurtpleinen. Inclusie is leidend en we gaan uit van een mix van doelgroepen en interesses van inwoners. De specialistische dagbesteding voor een kleinere en meer kwetsbare doelgroep blijft bestaan als maatwerkvoorziening. | In de 2de helft van 2021 is er hard gewerkt door partijen i.s.m. gebruikers en is er een nieuwe programmering met welzijns- en zorgpartijen opgezet van 10 activiteiten. Het vereist een zorgvuldig proces om de afweging te maken voor inwoners of zij deel kunnen gaan nemen aan deze nieuwe algemene voorziening. Eind 2021 maakten 33 inwoners gebruik van de nieuwe voorziening. In 2022 hebben alle inwoners, waarvoor deze voorziening een goede passende oplossing is, de mogelijkheid om hieraan deel te nemen. |
2 | Als onderdeel van het bovenregionale programma Vernieuwing Doelgroepenvervoer en Aanvullend openbaar vervoer 2019-2024 waarin we als regio participeren, gaan we in Lekstroom-verband als pilot werken met het Woordenboek Reizigerskenmerken van het kennisplatform CROW. De resultaten verankeren we in de nieuwe maatwerkvoorziening Wmo-vervoer per 2024. Een maatwerkvoorziening die inwoners met een mobiliteitsbeperking ondersteunt bij het zo zelfredzaam mogelijk verplaatsen en daarmee participeren in de samenleving. Op korte termijn faciliteren we met de pilot dat de huidige gebruikers van de regiotaxi keten-reizen kunnen maken. Dit zijn reizen waarbij zij naast de regiotaxi ook gebruik maken van het openbaar vervoer of vrijwilligersinitiatieven. |