Bestuur en dienstverlening

Thema Dienstverlening, wat hebben we daarvoor gedaan?

Wat wilden we daarvoor doen?

Wat hebben we daarvoor gedaan?

1

Toegankelijke website. Onze inwoners en ondernemers regelen zaken (digitaal) op onze website. In 2021 ontwikkelen we onze website door en maken we de website gemakkelijker, klantvriendelijk en voor alle inwoners toegankelijk.

2

Social Media. Inwoners en ondernemers communiceren steeds meer digitaal en gebruiken steeds meer Social Media kanalen om in contact te komen met de gemeente
In 2021 ontwikkelen we Social Media tot een volwaardig communicatiemiddel met bijbehorend protocol. Focuspunten hierbij zijn: snel antwoord geven, een informelere benadering, afstemmen van de inhoud op de doelgroep en het kiezen van het meest geschikte kanaal. Om dit goed te kunnen, meten we continue de effecten van onze berichten en richten ons daarbij op 'hoe wordt er op Social Media over de gemeente gesproken' en in welke sfeer.

In 2021 is een contentstrategie ontwikkeld die leidend is voor de inzet van de gemeentelijke Social Media kanalen. Aan de hand hiervan hebben we de inzet van Social Media doorontwikkeld. We hebben tevens geïnvesteerd in een betere samenwerking tussen Communicatie en het KCC. Dit helpt om goed te kunnen reageren op vragen van onze inwoners.

Deels vanwege de corona-omstandigheden is de samenwerking nog in ontwikkeling.

3

Inwoners enquête. We willen dat inwoners en ondernemers tevreden zijn over onze dienstverlening en vragen hen naar wat zij vinden van onze dienstverlening via een inwoners enquête zodat we weer actuele informatie hebben en hierop onze prioriteiten kunnen herijken. De uitkomsten plaatsen we op waarstaatjegemeente.nl.

Deze pagina is gebouwd op 07/21/2022 11:44:06 met de export van 07/21/2022 11:26:11