Bestuur en dienstverlening

Thema Dienstverlening, wat hebben we daarvoor gedaan?

Wat wilden we daarvoor doen?

Wat hebben we daarvoor gedaan?

1

Kwaliteitsintensivering Basis Registratie Personen. In 2021 intensiveren we de aandacht voor identiteitsfraude en adreskwaliteit.

Adreskwaliteit: Voor het bijhouden van een goede adreskwaliteit nemen we deel aan de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit.

Identiteitsfraude: Opleiding in de basiskennis is in de corona periode minimaal ingezet (voor nieuwe medewerkers). In 2022 wordt hier extra aandacht aan besteed.

2

Chatbot /robotisering. De gemeente Nieuwegein draait mee met de chatbot-pilot van de VNG. We onderzoeken of de inzet en toevoeging van een chatbot voor onze dienstverlening waardevol is voor inwoners en ondernemers en de organisatie. Dit onderzoek zal tot een besluit leiden om een chatbot wel/niet in te gaan zetten. We zijn als gemeente een slimme volger.

Hier hebben wij een pas op de plaats gemaakt. Deze ontwikkeling biedt nu nog geen toevoeging voor de gemeente Nieuwegein. De robotisering is nog niet op een niveau dat het iets toevoegt aan onze dienstverlening. We sluiten niets uit voor de toekomst en laten ons daarom met enige regelmaat informeren en bijpraten over dit onderwerp

3

Veilige uitoefening publieke taak. Bestuur en organisatie moeten in alle veiligheid hun publieke taak kunnen uitoefenen. Wij zorgen er voor dat medewerkers hierbij worden ondersteund. Daarnaast sturen we op veiligheid van persoonsgegevens en worden hiervoor in 2021 voorzieningen getroffen. De fysieke veiligheid van het gebouw wordt ook in het Atrium project betrokken.

Deze pagina is gebouwd op 07/21/2022 11:44:06 met de export van 07/21/2022 11:26:11